کلینیک ساختمانی و آشپزخانه محمدی • راهنمای انتخاب و خرید مایکروویو

راهنمای انتخاب و خرید مایکروویو

 

مزایای استفاده از مایکروویو چیست؟
از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-پخت سریعتر غذا
-با توجه به زمان کوتاهتر پخت مقدار بیشتری از موادغذایی مفید و ویتامین¬ها در غذای پخته شده باقی خواهند ماند.
-صرفه جویی در هزینه و وقت
-نیاز کمتر به ظروف و در نتیجه شستشوی کمتر

 


نحوه انتخاب مایکروویوی که کاملا مطابق نیاز شما باشد با توجه به مکانی تعیین می شود که باید در آشپزخانه شما قرار گیرد.

مایکروویو یا به صورت توکار یا به صورت جدا قرار می گیرد، اما بسیاری از خریداران هنوز آن را برروی کابینت یا اپن آشپزخانه قرار می دهند. به هر حال مشخص کردن جایی برای مایکروویو در آشپزخانه از اولین اقدامات قبل از خرید آن است. بیشتر مایکروویوها دارای پهنای 60 سانتیمتر هستند.
زمانی که محل مناسب برای مایکروویو تعیین شد، باید مشخص کنید که قصد دارید چه میزان غذا را با استفاده از مایکروویو پخت کنید.

 

در یک مایکروویو باید دنبال چه چیزی بود؟
امروزه مایکروویوها به صورت مایکروویو چرخان و کبابی، مایکروویو زودپز ترکیبی وپخت سریع/هالوژنی، موجود می باشند. از این انواع ، مایکروویو پخت سریع/هالوژنی گران ترین نوع می باشد. نوع زودپز ترکیبی از نظر قیمت در میانه قرار دارد و مایکروویو دارای واحد چرخان یا کباب کن ارزانتر از دو مدل قبلی می باشد. مایکروویوهای معمولی ارزانترین نوع موجود مایکروویوها هستند. توضیح ساده ای در مورد هر کدام از این مایکروویو ها به شما کمک می کند که مایکروویو هماهنگ با نیاز خودتان را بیابید.

 

 

 

زمان پخت و وات مایکروویو:


زمان پخت به وات دستگاه وابسته است. مقادیر بیشتر غذا به زمان بیشتری برای گرم شده نیاز دارد؛ اگر مقدار غذا دو برابر شود، باید زمان پخت بین 50 تا 60 درصد افزایش یابد. بیشتر مایکروویوها بین 600 تا 700 وات هستند. مطالعه دفترچه راهنمایی که سازنده های مایکروویو همراه آن ارائه می کنند بهترین راه برای اطلاع از نحوه ی استفاده از آن است. مقدار وات ادعا شده در دفترچه راهنما سازنده مقدار توان ماکزیمم ممکن برای وسیله می باشد.

روش ساده ای برای اطلاع از میزان وات مایکروویو وجود دارد. در این روش یک فنجان آب با دمایی برابر دمای اتاق را داخل مایکروویو قرار داده و آن را با حداکثر توان روشن کنید تا زمانی که آب به جوش بیاید. زمانی که طول می کشد تا آب به جوش بیاید را ثبت کنید. به طور کلی این زمان برای مایکروویو 600 تا 700 واتی تقریبا برابر 2.5 تا 3 دقیقه است. مایکروویوی با وات بالاتر آب را در زمانی کمتر به جوش می آورد.

ارسال شده در سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳ بعد از ظهر توسط Modir_site